Wednesday 23 December 2015

Pembahas PERKASA tunjuk kematangan berhujah

Lokasi : Dewan Muktamar, Pusat Islam, Kuala Lumpur


Tarikh : 20/12/2015



Video 1 - YDP Selangor, Abu Bakar Yahya dengan ucapan penggulungan yang sinis




Video 2 - Wakil Negeri Sembilan, yang juga ahli UMNO meminta Presiden PERKASA jangan menekan sangat UMNO




Video 3 - Wakil Pulau Pinang , Ahmad Yakqub Nazri dengan ucapan menyokong usul politik dan Ucapan Dasar Presiden.




Video 4 - Wakil Johor, Amir Hamzah menyokong usul pendidikan, agama dan ekonomi yang dibentangkan wakil dari Perak





5 comments:

  1. salam.
    isu bauksit di kuantan ni memang dah jadi satu beban kepada kami semua. bayangkan hari hari lalu tempat yang sama dan kereta habis kotor kesan dari jalan yang kotor. bagaimana kami semua boleh bersabar. sudah lama perkara ini di suarakan oleh rakyat. tetapi pihak berkepentingan buat bodoh dan pekak. memang la kita boleh cakap di masa pru 14 nanti kita ajar mereka. siapa mereka tu? orang orang kafir boleh lah ketawa kata undi barisan lagi. habis tu, yang jho low dan taukey bauksit tu bangsa apa? kita bukan nak cakap pasal perjuangan bangsa atau apa. tetapi kalau perkara bauksit ni, pemimpin buat buta dan pekak. orang apa kah ini? gila? gelojoh? tamak? sampai kan kesihatan, kebersihan dan kesabaran rakyat kita tak kisah langsung. tolonglah. hentikan kegiatan bauksit ini. tengku mahkota pun pernah bising pasal ini. ini kan pula rakyat jelata. terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Bauksit? Payung kuning punya projek.. Perkasa kenapa takut nak tegur direct najib? Hantar memorandum bagi pihak orang melayu..sekadar sajak, pantun, najib buat tak endah. Lambat...

    ReplyDelete
  3. Najib dan kepimpinan umno jangan under estimate PERKASA kerana keahlian mereka juga adalah keahlian umno. Boikot mereka boleh membawa padah. Jangan dilihat PERKASA sebagai orang luar.


    Pak Ya

    ReplyDelete
  4. salam.
    najib tak habis habis nak minta memorandum, pendapat la apa macam bagai. tapi ada ke dia ambil perhatian kalau orang beri pendapat. kalau orang tanya soalan cepumas kat dia pun, buat muka bodoh kemudian suruh tunggu penyiasatan. paling bagus sekali dia suruh orang tolong jawab bagi pihak dia. arul kanda tu peguam, memang la pandai buat muka konfiden bagus masa jawab soalan, tapi penuh penipuan. sudah lah. kalau sedar diri tak betul, tak payah orang tegur, undur diri cara terhormat. habis cerita. ini pasal takut, buang tpm la, buang menteri lucut keahlian orang orang umno. apa? dia ingat umno ni bapak dia punya??? zaman bapak dia dah berlalu yang tinggal nama bapa dia yang harum tetapi anak dia...nauzubillah.
    ini lagi sekor orang najib. jho low. diberitakan seorang kaki minum dan kaki kelab malam. makwe tak nak kalah...paris hilton. ada pula la cerita dia suka memberi derma pada badan utk sakit barah. fuh la. baik gila!!! kaki derma la pulak. duit datang dari mana? dari langit? 50juta dari mana la datang tu ya. wah mesti dia bangga gila. nama nya harum tapi aduhai. orang yang buat berita ni pun agaknya senyum sinis.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  5. salam.
    Alhamdulillah, mb terengganu bersama sama kita dalam isu bauksit utk membawa ke muka pengadilan orang orang yang bertanggungjawab melaksanakan bisnes kotor ini. begitu juga kepada yang teramat mulia sultan johor telah meminta yapeim mengeluarkan data data yang benar tentang perbelanjaan yapeim utk beberapa orang tertentu.
    semoga Allah menguatkan hati utk tan sri abu kassim berjihad terhadap pemimpin yang rasuah. jasa tan sri walaupun kepimpinan tercela itu benci, kami akan kenang dan Allah sentiasa bersama sama dengan orang yang benar dan jujur. kami tak mahu lagi dengar yang perdana menteri yang makan duit derma rasuah itu, di bebaskan dengan kenyataan yang tak jujur dari orang yang telah mengakui utk melaksanakan tugas dengan jujur dan amanah. kalau orang ini juga termakan dedak pm durjana itu, kami tak tahulah apa nasib kami kemudian hari. ingat! tan sri ada anak anak. mereka juga akan merasa tempias akan perbuatan tan sri jika tidak berlaku amanah terhadap kami rakyat semua.
    terima kasih.

    ReplyDelete