Monday 25 May 2015

Lawatan Najib ke Perak, kerusi semua penuh..

Lokasi : RTC, Gopeng, Perak

Acara : Pemimpin bersama rakyat - Lawatan Kerja Perdana Menteri ke Perak

Tarikh  : 23/5/2015


For my early entries please refer to my FB quick upload..

Sebagai anak Perak, saya mengambil kesempatan untuk ke Gopeng bagi menyaksikan sambutan orang Perak keatas lawatan kerja Perdana Menteri (PM) Malaysia, Saya difahamkan oleh pemandu lori yang membawa kerusi ke lokasi bahawa 7,000 kerusi telah dihantar dan disusun dibawah khemah utama dan disekitar nya.

PM  tiba di lokasi pada jam 10.30 pagi setelah melakukan lawatan singkat ke satu lokasi yang lain terlebih dahulu. Pujian harus diberikan kepada tuan rumah kerana berjaya memenuhkan kerusi yang tersedia dan memenuhi matlamat walaupun notis untuk majlis ini dikeluarkan dalam tempoh yang singkat. Jumlah kesemuanya dianggarkan 10,000 yang hadir.

Selepas majlis di Gopeng, PM bergegas pula ke Pekan, Pahang bagi menghadiri satu lagi majlis yang serupa.

Dalam ucapan beliau, PM telah menekankan bahawa beliau terpaksa menjawab dan bertanggungjawab keatas segala jenis perkara dari masalah longkang hinggalah kemasalah di sekolah.



1
Bersama Shaikh Amin (RakyatPost), Fareez (TV3 Ipoh) and Na Ita (PWUM)
 2
 3
Ahmad Husni Hanadzlah & Abdul Rahman Tajuddin
 4
 5
 6
7
  8
 9
 10

11
 12
 13
14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
26
 27
 28
 29
  30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
43
 44
45


28 comments:

  1. Walaupun penuh kapal dah nak karam,biar sapa pun yg menang antara PM Najib dan Mahahhtir,kapal BN tetap karam.Saya salah seorang yg sudah bertukara arah dari bersimpati kepada Umno ,menjadi beci kerana peragai para pemimpin lama dan baru hanya mementingkan nafsu sendiri,tika mampu beretolak ansur , gagal berkerjasama dan gagal bantu membatu antara satu sama lian.Pisang berbuah berkali-kali tapi ahli dan pemimpin Umno sendiri tidak mengerti..Kalau begitu bagaimana mahu membela rakyat?.Elok kalau Umno terlungkup supaya semuanya sempat merasa hasil tingkah laku mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawak le sekali anak bini dan sedara mara sekali. Kalau setakat kau seorang, x jd kuman kudis pada umno. Bila umno dh terlungkup, senang le kita ingat balik rupanya begini duduk bawah perintah pakatan rakyat aka dap. Mesti bahagia masa tu. Silalah ye, jgn segan2...

      Delete
  2. Najib bakal menenggelamkan kesemua nya sekali. Rakyat Malaysia wajib bangun dan bantu orang umno jatuh kan Najib dan Rosmah. Kita rurun ke jalanan sekali lagi. Ayuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turun ke jalan nenek kao......

      Delete
  3. Lagu Sohamie Mior Hassan ' Lingkop Yop'!!. Najib bawak lingkop...

    ReplyDelete
  4. yang datang tu ada makna tu....

    ReplyDelete
  5. BN pernah hampir tertiarap tapi mampu bangun kembali walaupun terpaksa dipapah. Tapi, belum sempat berlari lagi, Najib sudah jatuhkannya dengan GST dan 1MDB. Kali ni bukan tertiarap lagi. Rasanya terus hancur. Wahai Najib dan menteri BN, kenapalah kamu semua ni bodoh dan baghal sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS pon sama...... Lagi la dengan tin MILO, tabung Serambi Mekah, KOHILAL, tabong Memali dan Lebuhraya Rakyat...... Lagi besar semtar lagi senang nek kelentong orang kat masjid.

      Delete
    2. lagi besar semutar ..... Pakai kupiah senang nak sakau duit tabong.

      Delete
    3. Jual agama murah2...abis duit pengikut dia. Sekrg duit ceramah dh tak byk nk beli vellfire, so kene la ambik jd pegang kerajaan persekutuan sbb byk duit blh sakau. Semua auta dlm serban, bukak je abis melaut turun.

      Delete
    4. Alahai berapa je duit tabung Milo berbanding dengan duit bank yg 1MDB sakau... lepas ni kalau tak boleh bayar akan jadi bebanan rakyaat Malaysia. .... puiii cibai lancau punya Najib dengan cipap masam Rosmah

      Delete
  6. Kami sekeluarga di Ipoh doakan Najib dan Rosmah serta keturunan mereka terlungkup terus dan akan diingati sebagai Presiden umno yg paling boros , rakus kuasa, penipu besar, tamak dan penyamun. Kami nak lihat balasan keatas mereka didunia ini tanpa menjejaskan umno parti keramat. Saya serta ramai lagi ahli umno Perak telah memboikot majlis ini. Kalau idak sudah pasti jumlah nya berkali ganda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la juga dengan orang PAS... Sakau duit tabung

      Delete
  7. Eceh, jangan le riso penjilat Najib...ngko jilat Nek Ijat tu lagi baguih dari jilat si Najib.. keh keh keh

    ReplyDelete
  8. bila nk pru ni..dh tak sabar nk tukar pemimpin, konco2nya & isteri yg langsung tak pham keluh rakyat, asyik boros & perabih duit rakyat! Siksa rakyat dgn GST tapi waktu sama berfoya2 dgn isteri dlm jet..barisan pemimpin yg bodoh & lawak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nenek kao berpoya2 kat pok getah tu

      Delete
  9. Eceh penjilat Najib ingat kami orang PAS...kah kah kah...hoi penjilat bangang kami pun orang umno yg sayang kan parti. Kalau pemimpin dah jadi bangsat sangat mereka wajib ditukar. Jangan sampai parti terlungkup. Kesian orang PAS.. mereka pun ada masalah kepimpianan jugak..tapi pemimpin mereka buka kaki sakau dan kaki gagau, mereka tuh bodo saja.

    ReplyDelete
  10. Saya nak pohon maaf kpd lelaki India yg letak selipar ke wajah Najib tak lama dulu. Puas saya maki hamun dan ugut dia diserata blog dan FB yg bawa cerita perbuatan beliau. Hari ini di saat ini saya ingin mintak jasa baik lelaki India tersebut utk lakukan semual perbutan selipar atas wajah Najib dan kalau boleh tanbah dengan kencing dan berak sekali. Najib memang layk dilayan macam Najis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pn x sabar nk letakkan punggong aku kat muka hang...cakap main sedap mulut ja

      Delete
  11. Yep! Semua telah dijemput menonton sarkas dengan tiket percuma dan ditambah duit kopi RM20 seorang. Maka meriahlah pertunjukkan sarkas tersebut..

    ReplyDelete
  12. Mana satu yg betul ? Tuan blogger kata lebih kurang 10,000 yg hadir, PM pulak kat 30,000 yg datang ke RTC Gopeng utk nyatakan sokongan kpd dia..yg mana satu boleh pakai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya membuat anggaran berdasarkan pengalaman membuat liputan dibawah set-up yang sama. Kontraktor pembekal khemah dan kerusi pun telah memberi maklumat bahawa kerusi yang dibekalkan untuk majlis ini berjumlah 7,000. Rakan wartawan dari portal berita pun turut memberi anggaran 10,000 yang hadir. Saya tidak berani komen apa yang telah dibisikkan kpd PM oleh penasihat beliau.

      Delete
  13. Terlampau kutuk sangat Najib tu kenapa. Tak dapat habuan kah. dah biasa dapat habuan dari Anwar sekarang ni Anwar dah kedalam kerana memantat dan menjubur macai2 dia yang berkeliaran kesana kemari sibuk mencari penaja baru.

    Kenal sangat macai2 yang dok melalak dalam blog ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh.. rupa2nya hang ni dapat habuan dari Najib ya? Jilat lah sepuas-puasnya. habuan rupanya... hahaha

      Delete
    2. Memang anjing sial haram jadah. Upah secawan ekspresso atau capucino dah boleh lah menyalak dan menjlat sampai terjelir lidah macam anjing sawan. Murah betul anjing anjing ini... ptuii sial

      Delete
  14. Kepada bloger upahan ahjibgor , bertaubatlah...kami rakyat marhaen ni sayangkan umno kami faham kamu ni dibayar mahal beribu ribu rm setiap bulan, ada yg dah kahwin pasang bini baru, pakai kereta mewah, pakai handphone mahal2, pakaian berjenama yea...di bayar upah tiap2 bulan.

    Tetapi jika kamu masih sayangkan umno, tinggalkan najib lakukan solat istikarah, bertaubatlah kembalilah ke pangkal jalan kita semua sayangkan umno pemimpin boleh dicari pilih lah yg baru , yg lebih baik tak semestinya muhyidin ramai lagi pemimpin yg lebih berkelayakan

    Yg pentingnya pilih pemimpin yg bersih cekap amanah yg boleh menjaga hak dan kepentingan kaum bumiputra ayuh bloger upahan ahjibgor mari sama2 kita mengembeling tenaga jatuhkan Najib kerana sudah pasti , sudah tentu, anda akan punyai masterji yg baru.

    Ayuh bloger upahan ahjibgor , mari kita sama2 turunkan Najib dari tahtanya!

    ReplyDelete
  15. Ah Jib Gor bukan setakat jadi liabiliti kpd parti tapi pada rakyat Msia...krdibiliti dia makin lama semakin teruk bila rakyat semakin faham isu sebenar...mana mungkin penasihat 1MDB aka Men Kew aka PM x tau duit RM20B..ini kes penyelewengan...do u think Pelabur Asing akan dtg melabu????r...memang x la....sbb tu la Ringgit jatuh & pasaran saham jgk...makin lama ekonomi kita makin teruk...jln penyelesaian memang berundur,

    ReplyDelete