Tuesday 4 March 2014

N25 Kajang - Pengundi Islam Kajang diminta tolak outright Anwar

Lokasi : Kediaman Dr Hasan Ali, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur

Acara : Sidang media NGO-NGO Islam mengenai PRK N25 Kajang

Tarikh : 3/3/2014


Antara intipati kenyataan media Dr Hasan Ali adalah seperti berikut :


Para pengkaji politik daripada kalangan NGO-NGO Islam telah mengenalpasti secara berfakta lebih 20 alasan syar'i mengapa pengundi DUN Kajang semestinya menolak Anwar Ibrahim . Antara alasan syar'i yang telah disenaraikan termasuklah :
1. Persoalan aqidah dalamana Anwar Ibrahim dikatakan berpegang dengan fahaman pluralisme yang menganggap tiada ada mana-mana satu agama lebih superior dari agama lain. Dalam ertikata lain Anwar Ibrahim menganggap status Islam sama saja dengan agama-agama samawi dan bukan samawi
2. Persoalan murtad dalamana Anwar Ibrahim dikatakan bersetuju bahawa memilih pegangan agama adalah hak individu apabila seseorang itu telah mencapai satu peringkat umur.
3. Persoalan penggunaan Kalimah Allah dalamana Anwar Ibrahim dilaporkan secara terbuka menyokong penggunaan Kalimah Allah oleh penganut agama lain termasuk melalui ucapan beliau didalam gereja baru-baru ini. Pandangan sedemikian amatlah bertentangan dengan titah Sultan Selangor dan keputusan Majis Fatwa Kebangsaan dan Negeri.
4. Anwar Ibrahim dalam beberapa ucapan menyentuh persoalan agama terutamanya dalam program-program diadakan diluar negara. Dengan lantang beliau mempamerkan sikap liberal beliau terhadap beberapa perkara asas berkaitan dengan amalan agama seperti amalan songsang LGBT dan beberapa tuntutan penyokong-penyokong gerakan Hak Asasi Manusia.
5. Anwar Ibrahim terlibat secara langsung dengan gerakan Yahudi Antarabangsa di Amerika dan di Eropah. Pandangan beliau mengenai "two states solution" untuk menyelesaikan persoalan Palestin bukan sahaja tidak dapat diterima oleh masyarakat Islam sedunia, pandangan sedemikian juga mendapat bantahan keras daripada pemimpin Hamas.

Ikuti kenyataan media penuh oleh Dr Hasan Ali.

1 Dr Aidit Ghazali, Pengerusi Yayasan Murni Aqidah
 2
 3  Haji Azril Mohd Amin, Pengerusi Muslim Upro
 4  Dr Hasan Ali, Presiden JATI  Malaysia
5
 6
 7
 8
 9
 10
 11  Ust Mohamed Hafiz Mohamed Nordin, Timbalan Presiden Gabungan Bela Hak Insan Pulau Pinang, dan Pengerusi PEMBELA
 12

1 comment:

  1. Just to be fair la....china pompuan mca 2 dikatakan or dilaporkan kafir ke x?

    ReplyDelete