Monday 10 March 2014

MP Pakatan akan boikot majlis YDP Agong

Lokasi : Setia City Convention Centre, Shah Alam, Selangor

Acara : Konvensyen Pakatan Rakyat ke-5

Tarikh : 8/3/2014


Esok 10/3/2014, Ahli Parlimen Pakatan Rakyat tidak akan ikut bersama Ahli Parlimen BN dalam upacara perbarisan bersempena perasmian Persidangan Parlimen penggal ke-2 tetapi akan hanya mengikuti titah YDP Agong didalam dewan Parlimen.

Ahli Parlimen Pakatan Rakyat tidak akan menghadiri hi-tea / cocktail bersama YDP Agong kerana membantah kehadiran Ketua Hakim dan Perdana Menteri.

Ikuti alasan spenuhnya yang diberikan Anwar Ibrahim dalam rakaman ucapan penggulungan Konvensyen Pakatan Rakyat dan juga keputusan kepimpinan Pakatan untuk tidak menghadiri hari pertama sidang Parlimen pada 11/3/2014.




6 comments:

  1. teruk sakit Anwar ni....

    ReplyDelete
  2. PR ni bila bercakap seolah olah dia orang semua perfect ,tak pernah buat salah sikit pun ,bila orang PR didapati bersalah walau pun memang salah dia akan cakap mahkamah tidak adil, tapi bila menang kes ,mahkamah telus ,masaalahnya ramai penyokong PR boleh terima komen tersebut,Kita ni hidup tak lama gunakan lah akal fikiran ,kedua dua pihak ada melakukan kesalahan janganlah anggap satu pihak saja yang melakukan kesalahan

    ReplyDelete
  3. Hakim yang adil dan di amanahkan memberi keadilan dituduh dengan berbagai sifat keburukkan apabila keputusan tidak menyebelahi pihaknya. Sudah jelas dan nyata bukti yang dikemukakan dalam perbicaraan penetration 4cm dan kandungan air mani (Y) didalam dubur tidak dapat disangkal lagi . Mungkin kerana ketaksuban yang melampau dan akal fikir yang dangkal menyebabkan segala bukti yang dikemukakan dalam bicara dibenamkan dan hukuman yang bersifat adil dianggap menzalimi . Keputusan tidak menebelahi mereka lalu lalu yang menuntut keadilan dianggap celaka dan dihina . inikah parti yang berjuang menegakkan keadilan . depan mata semua manusia mereka menegakkan menidakkan keadilan yang telah diputuskan .Tukarkan saja namka parti keadilan atau pakatan kepada AL JUBURAN .lebih baik untuk dan sedap didengar dalam menegakkan kemungkaran .

    ReplyDelete
  4. saya pelik dengan beberapa pemimpin pembankang yang didakwa dengan kesalahan seks. pertama nya kalau kita di pihak yang benar kita sepatutnya duduk diam berseorangan sambil memohon kerahmatan dan keampunan Allah SWT. kita akan mendekatkan diri dengan yang maha esa. kalau mampu kita akan menunaikan umrah supaya Allah SWT akan memberi petunjuk dan hidayah nya. Kita akan lebih bersabar dan akan lebih galak membuat kebajikan. Allah SWT akan memakbulkan doa orang yang teraniaya. tapi tidak kepada mereka ini lebih galak mengata, lebih banyak memfitnah, lebih banyak takbur dan mcm mcm lagi. Subhanallah.

    ReplyDelete
  5. Hanya ahli parlimen yang bodoh saja akan mengikut arahan si jubur ini. Sebagai ahli parlimen mereka tidak boleh melakukan sesuatu perkara yang menghina kemuliaan institusi tersebut.

    ReplyDelete
  6. Puak2 pakatan ni memang bebal..ada otak letak kat lutut..

    ReplyDelete