Friday 27 February 2015

Kos terlalu tinggi beristerikan Ketua Wanita UMNO

Lokasi : Bukit Damansara, Kuala Lumpur

Acara : Sidang media Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia

Tarikh : 26/2/2015


Kak Ijat dan keluarga menerima keputusan Mahkamah Tinggi menolak rayuan suami beliau Mohamad Salleh Ismail untuk membatalkan tuduhan pecah amanah di Mahkamah Sesyen dengan hati tabah walaupun amat sedih dengan keputusan tersebut. Beiau yakin bahawa Mohamad Salleh terpaksa melalui semua ini kerana beliau beristerikan seorang Ketua Wanita UMNO yang merupakan tonggak kekuatan Barisan Nasional yang harus dijatuhkan oleh pihak pembangkang.


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10


2 comments:

  1. Tuduhan pecah amanah tak lah seteruk tuduhan dan hukuman sebagai penjenayah liwat pekerja sendiri. Lepas tu tidak pulak mengaku malahan cuba di"glamour"kan sebagai tahanan politik.........Tak ke bangang, kan kan kan

    ReplyDelete
  2. Mungkin tuan tersalah faham.Pecah amanah lebih "berat' impikasinya kerana ia melibatkan kepentingan rakyat secara menyeluruh. Sebagaimana yang dinyatakan dalam hadis berikut : Daripada Abu Hurairah r.a., Nabi s.a.w. bersabda: "Tunaikanlah amanah kepada orang yang memberi amanah kepada engkau dan janganlah kamu mengkhianati orang yang mengkhianati engkau." (Riwayat Abu Daud dan al-Tirmizi)

    ReplyDelete