Saturday 5 May 2012

Hancur nya hati seorang ibu bernama Mak Tom

Venue : Kediaman Mak Tom, Jalan Kelang Gate, Ulu Kelang, Selangor

Event : Temuramah khas bersama wakil media

Date : 4/5/2012 @ 3.00 pm


Terima kasih Mak Tom kerana memberi saya keinsafan yang mendalam. Tersentuh hati saya mengenangkan nasib yang menimpa seorang ibu semulia Mak Tom. Saya sendiri pun dah sebulan lebih tak pulang melawat ibu saya yang hampir seusia Mak Tom... InsyaAllah dalam masa terdekat akan saya usaha mencari masa dan rezeki untuk pulang ke kampong untuk bersama ibu saya... Ya Allah Engkau tingkat kan lah martabat ku disisi ibu ku dan jangan lah Engkau menguji ibuku sebagaimana Engkau menguji Mak Tom yang Engkau temukan aku dengan nya hari ini....



1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.


10 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Sumpah laknat. ya Allah mak tom tu la saya kata mak tom tak tahu Agama. ajaran mana ni sumpah sumpah laknat ni. sah cara cara umno..

    ReplyDelete
  3. Para pembaca budiman kalau nak percaya cakap si Jamil Kucing teruskan lah, cuma adil kalau Sdr2 semua kenali siapa dia si JK ini. Ini ada saya jumpa artikel di http://www.papagomo.com/2010/11/gempar-18-sx-si-jamil-kucing-bekas.html

    Salam...

    Saya pernah kenal, dan agak rapat dengan Jamil Kucing ni. Ketika itu, saya masih menuntut di UiTM Shah Alam, dan dalam pada masa yang sama, saya membantu bapa saya berniaga di gerai makan. Jamil ni, kalau pada pandangan pertama, kita lihat memang unik. Cara berpakaian, berbual dan juga ekspresi2 mimik muka yang kadang2 kelakar, dan adakalanya mnakautkan bercampur menjijikkan.

    Dia, selalu kelihatan bersama skuter VS 125 yang unik, dan paling unik, kucing2 yang di letak atas motor dia, tidak lompat atau jatuh, walau dia sedang memecut motornya itu. Itu la keunikan Jamil si Kucing ni.

    Tapi, ada lagi satu keunikan dia yang perlu saya dedahkan, sebagai seorang muslim yang bertanggungjawab. Di awal tadi saya ada menceritakan bahawa saya membantu ayah saya berniaga ketika waktu belajar dulu. Jamil kucing juga dalam masa yang sama, membantu salah seorang saudara saya berniaga di salah sebuah gerai di Melawati. Dia berniaga selang beberapa gerai tempat ayah saya berniaga. Mula2 lagi saya memang syak ada sesuatu yang tidak kena dengan Jamil ni. Pertama, dia selalu mengaku dia adalah keturunan Sultan Johor dan kenal kerabat2 Johor. Ini berikutan, saya adalah anak jati Johor, jadi beliau menggunakan psiko atas cubaan untuk mempengaruhi saya, dengan mengatakan beliau kenal kerabat2 Johor. Tapi saya tidak semudah itu. Yang menjadi peliknya, dia bukanlah orang Johor pun. Orang Perak. Cuma bekerja di istana Johor. itu saja. Tipu orang kata konon dia kerja sebagai Chef di Istana Johor, tapi realiti, dia sendiri tahu.

    Yang kedua, keunikan Jamil ni, dia seorang HOMOSEKSUAL. Saya sendiri pernah dengar dengan telinga saya, dia menceritakan dia "belasah budak CINA dia bela" kat rumah. Dia ni boleh saya katakan gila, sebab dia suka remaja2 lelaki. Percaya?..Itu lah yang saya pernah dengar. Malah dia pernah jemput saya ke rumah dia untuk menonton CD/Video2 lucah. Itu lah alasan dia supaya saya tertarik dengan pelawaan dia. Akan tetapi, saya tidak semudah itu. Saya masih Muslim, ummat Muhammad yang masih berpegang teguh pada ajaran Allah. Memang pelik perangai dia ni. Tapi percaya lah, dia pernah cerita bagaimana dia lakukan dengan budak Cina yang dia pernah bela. Kalo tak silap saya, student lagi. Kenalan internet dia. Itu yang dia cerita.

    Percaya atau tidak, itu terpulang pada pembaca. Tetapi jadikan tauladan. Jangan terlalu percaya bulat2 pada seseorang. Kaji dulu. Terima kasih pada saudari. Saya hanya nak berkongsi.

    ReplyDelete
  4. HAHAHA AMEK KO JAMIL KUCHING. MULUT MACAM SIAL LAGIK. BANYAK RAHSIA GELAP KO RUPA NYA. WOI GAY KO PI BALUN JUBOR KERA YANG KO BELA TU JE LAH. KO MANA PAHAM HATI BUDI MANUSIA DAN SEORANG IBU MACAM MAK TOM NI...HUA HUA HUA. PENJILAT JUBOR ANWAR ATAU PENYEDIA LUBANG KUNYIT UNTUK ANWAR... BELASAH JE LAH ...

    ReplyDelete
  5. Sudah lah anda tak dapat hentam dan fithnah saya di trannungite sebab kena warning dengana dmin sekarang nak mengotorkan blog minnah jinggo pulak. come on la bro. cerita yg nyata dan berfakta. bukan setakat menyalak macam anjing. kalaus etakat cerita dan taip siapa pun boleh buat. aku kenal ko. anak ornag yg menumpang di rumah allahyarham tan sri taib andak bukan. keluarga yang merempat tiada tempat tinggal sekadar menumpang di rumah kosong bukan.

    Keluarga ko memnag marah aku sebab aku yg di arah halau ko orang keluar dari rumah tu kan. tak mengaku tak mengapa. bro. kita bercakap tentang nyata. ko menaip aku pun menaip. ornag nak percaya atau tidak tiada siapa yg rugi. cuma siapa menfithnah tanggunglah dosanya. sekarang keluarga ko merempat menumpang di mana. rumah tu kan keluarga taib andak dah jual 60 juta kepada dbkl . kesian. aku minta ko orang keluar sebab aku di arah itu je ok. tak payah bengang dengan aku.

    Tolonglah jgn kotorkan blog sdr minah jinggo sebab dia hanya paparkan foto foto yg original dan benar. copy and paste dia tak main.nak hentam aku pergi la ke trannungkite tengok ko kena ban kle tak hahaha kesian anak ornag merempat.

    ReplyDelete
  6. kenapa prang suka komen guna nickname Anonymous . come on la jgn jadi abcul. malu la. ornag melayu abcul. yg bawah tak leh pakai ke. adussssss. letih letih mak melahirkan anak jadi abcul pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awk ni x reti menaip and mengeja ek? Saya tngok taraf penulisan awk mcm budak tadika. Bahasa tunggang langgang. Mesti awk failed bm kn? Lagi satu awk ni xda budi bahasa. Ckp merapu. Sudah2 la tu. Usia dah lanjut. Kubur pun dah memanggil2. Kurang2knla kontroversi. Byk2 knlah amal ibadat. Sbb cara awk berckp pun mcm org yg xda pegangan agama. Insaflah.

      Delete
  7. JK. Jangan lah meroyan tak menentu. Kalau dah gay ngaku je lah. Ramai peminat kat luar ni. Kat mana port baru boleh aku join ?

    -Abang Deen-

    ReplyDelete
  8. ALLAH SWT MAHA AGUNG
    KIFARATNYA PASTI BENAR...MATI ITU BENAR..
    SEKSA KUBUR ITU BENAR...PADANG MASYAR ITU BENAR.
    KARMA PUN BENAR...SABAR MAK TOM...TAKWA N TAWAKKAL PD ALLAH SWT.
    SAMA2 KITA LIHAT NANTI....ANTARA IBU TUA 78TH....ANWAR...AZIZAH...AZMIN...AZWAN...UMIFIDA...POLITIK PKR..N...UMNO..

    ReplyDelete
  9. Nenek laki mak tiri ayah kau pun boleh taip nama ABANG DEEN tak pun nenek atok kau.datang la bukit bintang secara jantan aku nak tengok. tunjukkan muka kenal kan diri.kita tnegok siapa jantan.aku tak akan lari punya. tapi dari zaman reformasi dan berpuluh aku cabar tapi satu pun tak timbul bapok punya bacul

    ReplyDelete