Tuesday 24 June 2014

Datuk Bandar terima memo bantahan Kg Chubadak

Lokasi :  Dataran DBKL, Kuala Lumpur

Acara : Penyerahan memo bantahan oleh penduduk Kg Chubadak Tambahan kepada
Datuk Bandar KL

Tarikh : 23/6/2014


 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8  Mesra rakyat
 9
 10  Pengerusi Persatuan Penduduk Kg Chubadak Tambahan, Ramlee Ahmad


11  Pengerusi Persatuan Penduduk Kg Puah Seberang, Pak Daud
 12
 13  Peguam bagi pihak penduduk Kg Chubadak Tambahan, Ahmad Zamri Asa'ad Khuzaimi
 14
 15  Pengerusi NGO BAPA dan juga Pesuruhjaya PAS Perak, Haji Razman Zakaria
 16  Timbalan Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan, Kamaruzaman Mohamad
 17  Muslimah PAS, Aiman Athirah Al-Jundi
 18 Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia,  S.Aruchelvan
 19  MP Batu, Tian Chua
 20  Presiden ANAK, Mazlan Aliman
 21
 22  Ketua Pemuda PAS, Suhaizan Kayat
 23  Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu
24
 25
 26  Memo bantahan disampaikan oleh Ramlee Ahmad kepada Mohd Shukri Rohim, wakil pejabat Datuk Bandar KL
 27
28 Masa untuk minum dan bertukar tukar nota dan bertanya khabar dengan team Harakah


7 comments:

  1. Pemimpin UMNO agaknya sudah menjalankan tanggungjawab mereka memindahkan penduduk yangnmenyokong kerajaan. Yang masih berdegil tak mau pindah ini saya perhatikan kebanyakan nya memang aktivis dan pro pembangkang. Jadi memang selayaknya PAS dan proksi NGO mereka mengambil inisiatif mewakili penduduk2 ini. Perkasa yang cuba mewakili mereka telah ditolak bulat bulat oleh wakil penduduk yang berucap malam kelmarin.

    ReplyDelete
  2. UMNO telah membantu sesiapa yang sudi. Yang tak sudi adalah pro pembangkang. Nak buat macam mana. Macam curah air di daun keladi

    ReplyDelete
  3. Alangkah baiknya jika perhimpunan begini juga diadakan apabila kampung-kampung Melayu dan India di Pulau Pinang terpaksa dirobohkan. Namun apakan daya UMNO dan puak pro pembangkang seperti memahami akan tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang sebagai pemegang kuasa hal ehwal tanah yang mempunyai kuasa mutlak dalam membuat keputusan walaupun dibantah keras penduduk. Tetapi pro pembangkang seperti buat-buat tidak memahami apabila perkara yang sama berlaku di negeri pentadbiran BN. Kenapa berlaku dua kefahaman dan tindakan yang berbeza oleh pro pembangkang walaupun pada perkara yang sama??? UMNO lebih rasional dalam perkara berkaitan tanah ini. Memahami setiap tindakan kerajaan samada BN atau PR adalah untuk kebaikan rakyat. Bukan menggunakan setiap isu yang berlaku untuk mendapat keuntungan politik semata-mata. Penyelesaian peringkat awal adalah jalan terbaik seperti memohon ditingkatkan nilai pampasan atau rumah ganti yang lebih baik. Sepatutnya BN dan PR bekerjasama dalam perkara ini supaya penduduk mendapat nilai pampasan yang terbaik. Tetapi pro pembangkang seperti memilih untuk menunggu isu ini menjadi besar untuk menjadi hero pada pandangan kasar mata rakyat.

    Akhirnya rakyat yang mendapat kerugian kerana sikap pentingkan diri sendiri pro pembangkang ini dan juga sikap berdiam diri UMNO/BN. Ahli politik dan mereka yang cenderung untuk membuat keputusan berdasarkan kepentingan politik memang tidak boleh dipercayai seratus peratus. Tetapi itulah sistem demokrasi. Undi adalah segala-galanya.

    ReplyDelete
  4. UMNO telah berbuat apa saja demi seluruh rakyat Malaysia, memindahkan mereka ke penempatan baru yang sah. Yang tinggal hanya segelintik puak penyokong pembakang yang ingin mengaut publisiti murahan. Tanah yang didiami atas ehsan pemilik tanah bukan kerajan dan bukan DBKL. Tanah yang didiami selama ini adalah secara HARAM tetapi tetap dilindungi oleh kerajaan BN dengan sertibu justifikasi kepada pemilik. Pemilik terpaksa menangguhkan projek dan rancangan mereka sekian lama.

    ReplyDelete
  5. EK ELEHHHH jubah hijauuuu....naik meluat nengok !! aApsal plak Pas yg sibuk...Umno dah lama tolong...tapi penganut Pas yang KERAIHHH KEPALA !!!!

    ReplyDelete
  6. Please share to all Buddhists

    DATUK YIP KUM FOOK is a fraudulent lawyer who uses tricks to defraud other people's property and harass Buddhists monks at the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong

    DATUK YIP KUM FOOK is also a rich man who spends his time having fun, especially those who behave irresponsibly or have a lot of casual sex with people's wives in Kepong, now many people know about this man (yip)

    Recently, the Malaysian police planned to arrest him in jail, and many suspected him, there was also a lot of bad news on the internet about him, some people complained about him in politics and Buddhism

    Again share to all, you will get more merit for protecting Buddhism and human rights

    By Ng Swee Huat, Kepong

    ReplyDelete