Friday 25 May 2012

Ambiga enggan terima risalah Halau 1.0

Venue : Kediaman Ambiga, Jalan Setiakasih 1, Bukit Damansara, Kuala Lumpur

Event : Protes kumpulan belia Halau 1.0

Date : 24/5/2012 @ 4.30 pm


Kumpulan belia yang bernaung di bawah Gerakan Belia Gagasan 1Malaysia telah melancarkan gerakan 'HALAU 1.0' dan cuba menyerahkan risalah mengandungi 10 sebab Ambiga perlu 'dihalau' dari Malaysia kepada Ambiga. Bagaimanapun risalah tersebut hanya diterima oleh Pak Samad yang mewakili Ambiga dan bertindak sebagai Pengerusi Bersama Bersih 3.0. 


1/13 Jalan menghala ke kediaman Ambiga semua disekat dan di kawal pihak Polis dan PDRM.
 2.
 3.
 4.
 5.
 6.
 7.
 8.
 9.
 10.
 11.
 12.
 13. Pegawai Polis bernama Bari boleh menggunakan budibicara dan tuturkata yang lebih sesuai dengan pihak media yang membuat liputan. Yang berada didepan rumah Ambiga rata rata wakil media sahaja. Mereka hanya menjalankan tugasan  dan tidak perlu lah 'dihalau' dengan suara yang meninggi. Cukup sekadar memberitahu tahu sahaja. Kami pun bukan nya nak berpanas lebih lama dilokasi. Jangan pulak nanti di label sebagai sekuriti peribadi kepada Ambiga pulak Encik..


6 comments:

  1. Untung la jnggo baru kene halau
    X makan tear gas lagi

    ReplyDelete
  2. syabas...belia melayu kita (halau 1.0) jgn anak2 melayu kita diperbodohkan oleh bngsa asing...

    ReplyDelete
  3. amBABIga patut dihalau keluar dari malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betina sial inilah jugaklah yg berjaya merosakkan kuota Haji & Umrah Negara (rukun ISLAM yg ke5) dgn restu TGNA utk melaksanakan demo bangang beliau di tanah suci Mekah !!! Ambiga patut dihalau keluaaaaaaaaaaar dari Malaysia.

      Delete
  4. belia melayu ditarik mat kelantan yang tak laku kat negeri sendiri.. cintan dengan artis...jinggo pun sama

    ReplyDelete
  5. Kenapa cakap dia tak laku di negeri sendiri? Selama 22 tahun PAS memerintah kelantan, kelantan fiesta 2009 adalah Program pertama yang menghimpunkan kementerian serta agensi-agensi kerajaan Malaysia selama 4 hari utk mendekatkan diri kepada rakyat kelantan yang berlokasi di stadium sultan muhammad IV, Kota Bharu. Selama ini kerajaan negeri tidak membenarkan mana2 program kerajaan pusat bertapak di stadium tapi saudara Shahrul dpt melepasi batasan tersebut. Soal dia bercinta dgn siapa itu hak dia kerana dia masih bujang, bukan lah mcm anwar ibrahim main lelaki dan china doll, azmin ali kantoi ais krim dgn perempuan simpanannya. Kita bercakap melihat sudut positif bukan provokasi murahan.

    ReplyDelete