Google+ Followers

Saturday, 26 May 2012

Sekitar ceramah Ummi VS Anwar - still pics

Venue : Perkarangan Flat Pantai Permai, Pantai Dalam, Kuala Lumpur

Event : Ceramah serentak Ummi Hafilda & Anwar Ibrahim

Date : 24/5/2012 @ 9.00 pm


Meriah dan bagaikan pesta pula majlis ceramah yang diadakan di kawasan Pantai Dalam malam tadi. Tapi yang jelas ialah kehadiran ratusan penyokong UMNO tempatan yang kebanyakan nya terdiri dari golongan muda yang berbaju T merah. Mereka membarisi kiri kanan jalan dengan sepanduk dan bendera UMNO dan bersorak seolah olah dalam musim pilihanraya pula.

Yang tidak kelihatan ialah kumpulan AMK, walaupun ketuanya yang dikatakan bakal bertanding di Melaka bukan main lantang berceramah menghentam UMNO dan kerajaan BN. 

Saya turut membuat liputan ketika Ummi dan Anwar 'faced off' semasa pilihanraya kecil Kerdau tahun lalu. Namun pertembungan kali ini lagi hebat kerana jarak antara kedua mereka terlalu dekat, kurang dari 100 meter dan serangan antara kedua mereka cukup jelas didengar oleh kedua dua mereka.

Kalau saya jadi Anwar lagi baik saya elakan pertembungan ini dari dimaki hamun semahu nya oleh si Ummi Hafilda, kecuali lah saya mempunyai jawapan kepada serangan Ummi. Biarlah saya dipanggil pengecut dari dimaki hamun depan penyokong dan anak menantu sendiri. Maluuu....
1/43. Tian Chua, Shahril (laki Izzah) dan Izzah
 2. Kumpulan baju merah, dipercayai pemuda UMNO kawasan Lembah Pantai berkumpul dipintu kecil memasuki tapak ceramah. Mereka merupakan kumpulan seramai lebih kurang 30 orang yang menanti untuk memberi 'sambutan' kepada ketibaan anwar Ibrahim...
 3.
 4. Ummi menggunakan pendekatan 'dengar dan jawab' dan tidak berceramah secara berterusan seperti selalunya. Beliau akan menjawab dan menyerang setiap kali ada perkara yang dibangkitkan oleh penceramah 'seberang sana'.
 5. Di bawah khemah lebih kurang 300 orang tekun mendengar dan bersorak setiap kali Ummi 'menibai' Anwar..
 6.
 7.
 8. Mereka tercari cari 'pembaling telor'
 9. Izzah nampak 'tertekan' dengan serangan bertali arus dari Ummi... Ada penyokong Pakatan yang menghentam saya kerana menggunakan perkataan 'tertekan' ini...Bertenang lah jangan sempitkan pemikiran kamu semua. Ini adalah pemerhatian dan pandangan saya. Letak lah sesiapa pun ditempat Izzah, kalau dimaki hamun dengan pelbagai perkataan dari bapa ke ibu dan keatas diri sendiri, sudah tentu akan berasa tertekan terutama sekali kalau berdepan dengan penyokong dalam kawasan Parlimen sendiri...
 10.




 11.
 12. Pelancaran Jentera PRU kawasan Parlimen Lembah Pantai
 13.
 14. Saya pun turut terkena serpihan dan percikan dari telor yang mengenai lelaki yang duduk sebelah saya ketika kami mengikuti ucapan Anwar Ibrahim. 
 15.
 16.
 17.
 18.
 19.
 20.
 21. Budak perempuan, Nurul Balqis (12 tahun) turut terkena balingan batu ditangan kiri beliau.
 22. Sebahagian daripada kira kira 200 orang 'pemuda flat' yang memenuhi ruang antara flat blok B dan pagar yang memisahkan kawasan lapang lokasi ceramah Anwar dan lokasi ceramah Ummi.  
 23. Rakan taulan dan penyokong bertali arus memberi sokongan kepada Izzah bagi memberi kekuatan kepada beliau untuk berhadapan dengan serangan dari Ummi.. 
 24. Anwar pun cukup jelas kelihatan tertekan sehinggakan terhambur perkataan 'SIAAAALLLL' dari mulut beliau ketika diserang hebat oleh Ummi..
 25.
 26.
 27. Berpeluh sakan Anwar..
 28.
 29.
 30.
 31.
 32. Mangsa balingan batu
 33. Luka nya kecil saja... tapi drama bagaikan kena baling dengan batu bata...
 34.
 35.
 36.
 37.
 38.
 39.
 40.
 41.
 42.
 43. Waaah security escort Peeee Em in waiting... mcngalahkan UTK team Najib Razak pulak... hebaaat



34 comments:

  1. Naper muka Anwar sekarang teruk betul eh? Aku rasa, inilah barangkali petunjuk Allah selepas sembahyang hajat yang ramai umat Islam lakukan semasa kes liwat dia.Pakcik yang jual nasi lemak tengah panas terik hari hari pun muka tak berkerut macam Anwar....begitulah gambaran dalam hatinya agaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah hati busuk meme memudaratkan raut wajah...

      pejuang hamas...

      Delete
  2. geli ketiak den nengok muka anwar...tapikan perasan tak yg bodyguard anwar semua jambu2..eemmm...peliiikkkkk... *pelik ke??* hahahaha

    ReplyDelete
  3. Geli geleman aku tgk boduguard pm in waiting naik motor besar siap bawak sling bag mcm Utk.. Poyooooooo gila.. Takl3h belah.. Jangan le berangan.. Masuk la Utk kalau nak jadi bodyguard betul2.. Anwar perasan, bodyguard dia poyo.. Aku tgk pun malu.. Bawak sling bag tapi dalam ada cota beli dkt uptown.. Hahahahaha.. Sudahlah weh jangan la jadi poyo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kudut mana 2 ekor nie dia pi kutip...

      pejuang hamas...

      Delete
  4. "Kalau saya jadi Anwar lagi baik saya elakan pertembungan ini dari dimaki hamun semahu nya oleh si Ummi Hafilda"

    Itulah beza anda dengannya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. My statement can be read as ..."Anwar mempunyai kekuatan yang luarbiasa yang lahir dari jati diri yang mantap berpaksikan pegangan agama yang kukuh dan mendalam... saya Minaq Jinggo tidak mungkin dapat bertahan seperti beliau dalam suasana majlis seperti di Flat Pantai Permai"... amacam... happy ???

      Delete
    2. bro...kalau ada pegangan agama...sanggupkah buat benda2 maksiat?

      Delete
    3. nice one jinggo. pedas dan mantap. happy ke tak jingga13 oi. kah3. very tipikal.

      Delete
    4. "My statement can be read as ..."Anwar mempunyai kekuatan yang luarbiasa yang lahir dari jati diri yang mantap berpaksikan pegangan agama yang kukuh dan mendalam... saya Minaq Jinggo tidak mungkin dapat bertahan seperti beliau dalam suasana majlis seperti di Flat Pantai Permai"... amacam... happy ???"

      Saya cuma menyatakan perbezaan anda dengannya...dan anda pun bersetuju,apakah saya salah?

      Delete
    5. kalau dia x gelabah... xkan smpai terkeluar perkataan siaaaaaaaaaaaaaaaalllll tu... ekekekekeke... petanda org beriman ke tu?ekekekekeke

      Delete
  5. meluat aku tengok muka si BABI ni..
    bodyguard cm bagus aje..nak muntah.. tah2 dlm sling tu kondom ngan rokok dunhill sekotak aje.. ngalahkan bodyguard Tuankulah pulak...hhharrrrrkkkkpppuuuiihhhh

    ReplyDelete
  6. Ape2 pun yang korang cakap, gua tetap tidak akan sokong pemimpin yang :
    Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki jantan, kaki betina, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki rasuah, kaki songlap, kaki himpun, kaki merusuh, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki wahhabi, kaki pluralisme, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki fitnah, kaki kafir mengkafir, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki khawarij, kaki maki, kaki hamun, dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini. Hang pikir lah sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. teruskan sokongan ko tu...

      pejuang hamas...

      Delete
  7. Menggelupur nak tarik balik pengaruh yang dah pudar . Akhirnya yang hak dan yang batil terserlah jua.Tukang spin dan kaki fitnah akan terima pembalasan. Sementara Najib masih hidup masih sempat kalau ......

    ReplyDelete
  8. Punyerla desperate nk jd pm sampai nk gak ade entourage ala2 pm...bodyguard sm cam utk polis...

    Siap ade yg pkai nmpk wayar kat telinga x menahan tu...
    Ambik dr gangang telefon opis ke abg???

    Persoalan....mana dtg duit buat semua ni???
    Cia...yahudi....bg ka

    ReplyDelete
  9. Buku bertemu ruas. berpeluh telor kena gasak dengan umi.Ha ha ha . baru ada akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berpeluh ada 2...

      1 burn kalori peluh yg sihat...
      1 lagi berpeluh gabra...

      berpeluh gabra ni tanda nak mampos la arena politik pemimpin yahudi asia nie...

      pejuang hamas...

      Delete
  10. Macam jebon aje muka dua bodyguard tu. Perasan macho la tu. Pakai helmet cam robot gaban je aku nengok. nak terkucil aku nengoknya. lawak la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah lawak tgk anjing 2 ekor ni apa tunggu lagi...

      KAHKAHKAHKAH...

      pejuang hamas...

      Delete
  11. Wajah yang keruh melambangkan jiwa yang kacau

    ReplyDelete
  12. Tahniah kepada Anwar Ibrahim kerana seawal awal begini telah berjaya meninggalkan Legacy...mengajar anak perempuan dalam berbohong,menipu dan menuduh dendam terhadap sesiapa sahaja yang tidak dapat mereka pengaruhi dan pujuk menyertai mereka. Lebih menyeronokkan lagi Anwar sebagai suami jalang dan Bapak Jalang tidak sahaja menipu wan azizah tetapi juga mengajar wan azizah menipu dan berbohong. Tahniah juga kepada Nurul yang tidak sahaja berjaya menyerap dan assimilasikan ajaran bapak kamu, kini juga sedang mengajar suami kamu bagaimana untuk menipu dan berbohong. Benarlah kata bekas pesuruhjaya british di malaysia tempoh hari bahawa nurul merupakan individu yang harus diberikan perhatian kerana ilmu dan kemahirannya sedang digilap oleh - malang berbapakkan Anwar Ibrahim- Bapak segala macam warna kecelakaan. Tahniah,tahniah sekali lagi kerana berbapa beribu penipu dan pembohong moga moga seluruh keturunan kamu tergolong dalam kancah penipuan dan berbohong dalam menyara hidup kamu sekeluarga. Berbohong, menipu dan menista lah kamu sehingga kamu sendiri tidak dapat bezakan diantara bohong,menipu dan menista. Kepada suami nurul kamulah suami hebat gantian Bapak mertua kamu dalam merenangi lautan yang terdapat dalam kain nurul.....amin hendaknya kamu semua keluarga Anwar Ibrahim/Wan Azizah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar sama sekali.......jangan sesekali menderhaka kepada ibubapa walaupun ibubapa itulah penderhaka kepada bangsa dan ugama. Dan digalakkan menyokong dan ikut ibubapa menderhaka kepada bangsa dan ugama jika boleh jual terus negara ini, Nurul dan suami boleh berhijrah ke Israel, negara yang mengalu-galukan kedatangan dan kehijrahan Nurul sekeluarga siap tanah sekali disediakan. Kami disini sanggup jadi anjing tanah sendiri yang Nurul dah gadai kepada bangsa celaka tertulis catat dalam al quran. itu pun jika Nurul percaya kepada Al quran. Syabas Nurul giatkan usaha jual semua hak bangsa.

      Delete
  13. muka nuar yg serabut tu kalau di beri jubo, kembali ceria bebbb.....muka tu la yg dlm video meneran amoii....tobatt la nuarr oii.... lambat laun org melayu kenal juga perangai buruk ko tuu.... bangkai gajah tak bleh nak ditutup dgn niruu....

    otai
    subang

    ReplyDelete
  14. UTK PEKAK...DLM BEG TU ADS COTA UPTOWN...DLM SELUAR JE ADA SENJATA BERAIR JE...HAH3X...LAWAK LA UTK ANWAR AL JUBURI NIE...

    ReplyDelete
  15. kesian jenggo...macam anjing amno....bijan kak mah

    ReplyDelete
  16. Najib... kaki betina, kaki bomoh, kaki bontot, kaki botol.

    Mampuslah hang kali ni Najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. anjing yg menyalak ni bangang ke?atok tua yg ckp sialll tu yg kaki jantan, kaki bini org.difitnahnye pulak najib... bodo ke ape?

      Delete
  17. Sekarang ni trend kacau ganggu bila PR buat ceramah.Sebab bila buat sebelah menyebelah ada sikit panas.Tahulah kempen pilihanraya ke13 nanti.Mungkin bergasak sesama penyokong.Pengikut bawahan juga yang lebam,patah riok dan cedera.Disebabkan semangat ,provakasi kedua belah pihak.Orang ramai fikir 2 kali kalau nak dengar ceramah politik.Dah tak selamat.

    ReplyDelete
  18. kesian punya komen, teda lain kah selain cerita lucah....

    ReplyDelete
  19. Orang pergi ceramah ANWAR IBRAHIM sebab nak dengar JANJI terbaru nya...

    ReplyDelete
  20. Belum jadi PM dah siap ada body guard ala ala UTK.. aku x leh bayang kalau dia jadi PM.. hooo.. matilah korang.. rumah pasong lah korang jawabnya..
    Mesti jadi PM yang ganas..
    tengoklah muka dia bila kena terjah.. kelat, ,masam, macam musibat.. muka ganas..
    Berbeza dengan Tun M.. sentiasa coolll je.. walaupun kena lanyak teruk teruk ...

    ReplyDelete
  21. Kalau si hamlau Juburi tu jadi PM, pastinya dia akan gunakan anggota tentera upahan CIA (mercenaries) dari Blackwater untuk menjadi Body-guard dia.

    Si hamlau tu memang alat Dajjal-Barat-Keparat.

    ReplyDelete