Monday 3 September 2012

Melaka punyai ramai calun wanita untuk PRU

Venue : Institut Latihan Perindustrian, Selandar, Alor Gajah, Melaka

Event : Perasmian Persidangan Wanita UMNO Bahagian Alor Gajah

Date : 1/9/2012 @ 2.00 pm


Kak Ijat beri tips bagaimana nak dapatkan timbal balas dengan Wanita...



1/75
 2.
 3.
 4.
 5.
 6.
 7.
 8.
 9.
 10.



 11.
 12.
 13.
 14.
 15.
 16.
 17.
 18.
 19.
 20.
 21.
 22.
 23.
 24. Ketua Wanita UMNO Bhgn Alor Gajah, merangkap EXCO Hal Ehwal Wanita Kerajaan Melaka, Datuk Norpipah Abdol
 25.
 26.
 27. Ketua UMNO Bhgn Alor Gajah, merangkap EXCO Kerajaan Melaka, Datuk Wira Abdul Ghaffar Atan (ADUN Gadek) 
 28.
 29.
 30.
 31.
 32.
 33.
 34. Pelancaran Tabung Rohingya dimulakan dengan sumbangan RM1,000 dari Kak Ijat
 35.
 36.
 37.
 38.
 39.
 40.
 41.
 42.
 43.
 44. Kek harijadi untuk Kak Ijat.. Yang keberapa ekk ??
 45.
 46.
 47.
 48.
 49.
 50.
 51.
 52.
 53.
 54.
 55.
 56.
 57.
 58.
 59.
 60.
 61.
 62.
 63.
 64.
 65.
 66.
 67.
 68.
 69.
 70.
 71.
 72.
 73.
 74.
 75.


9 comments:

  1. dino.yp@gmail.com3 September 2012 at 06:32

    Orang UMNO dah masuk PAS, semua pakai tudung! PARAH UMNO kali ni!

    ReplyDelete
  2. DENDA RM40,000 PALSUKAN TANDATANGAN [METROTV]

    Jurutera didenda RM40,000 palsu tandatangan berhubung pembinaan bangle

    KUALA LUMPUR: Seorang jurutera sebuah syarikat perunding pembinaan didenda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan memalsukan tandatangan pada sebuah dokumen berhubung cadangan pembinaan sebuah banglo.

    Hakim Azura Alwi menjatuhkan hukuman itu ke atas Toh Hwee Sheng, 46, dan memerintahkannya dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda itu.

    Toh didakwa dengan curangnya menggunakan suatu dokumen sebagai tulen iaitu sebuah buku ‘Structure Design Calculation’ bertarikh 2 Ogos 2014 berhubung kiraan dan pelan struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak, Selangor daripada Lieng Consult kepada Datuk Yip Kum Fook iaitu pemilik tanah yang mempunyai sebab untuk mempercayai dokumen itu adalah palsu.

    Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu antara 2 hingga 12 Ogos 2014, di No 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya Kepong di sini, mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 465 kanun sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

    Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohd Aliff Shaharuzaman memohon hukuman setimpal bagi memberi pengajaran kepada tertuduh kerana amalan pemalsuan dan meniru tandatangan pemilik syarikat adalah kesalahan serius dan menjadi barah dalam masyarakat jika tidak ditangani.

    Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu hukuman denda dikenakan ke atasnya dengan jumlah yang minimum kerana dia mempunyai tanggungan termasuk ibu yang berumur 76 tahun.

    “Ini adalah kesalahan pertama dan saya tiada rekod jenayah. Saya amat kesal dan insaf atas kesalahan ini dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi, jadi saya mohon hukuman denda minimum tanpa hukuman penjara,” katanya.

    Mengikut fakta kes, pada 2013, Yip Kum Fook iaitu bekas Ahli Majlis Perbandaran Selayang mengarahkan syarikat tertuduh bekerja iaitu Lieng Consult menyediakan Borang A, Kiraan Struktur dan Pelan Struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas lot tersebut, namun penyediaan dokumen itu tanpa pengetahuan Lieng Wei Ming selaku pemilik syarikat.

    Lieng memaklumkan semua dokumen itu tidak dikeluarkan oleh syarikatnya dan mengesahkan tandatangan pada dokumen itu juga bukan miliknya.

    Selain itu, tertuduh juga menerima wang RM10,000 daripada Yip atas pembayaran kerja yang dilakukan iaitu menyediakan semua dokumen itu dan hasil semakan Bahagian Forensik SPRM mengesahkan tandatangan pada dokumen ‘Structure Design Calculation’ adalah berbeza dengan spesimen tandatangan diambil daripada Lieng. -Bernama

    Kerajaan Malaysia akan memeriksa Yip Kum Fook (peguam dan presiden Samnak Sambodhi atau persatuan Buddha, Taman Desa Jaya, kepong) kerana peguam ini menipu orang di mana-mana......Yip Kum Fook & Associates, Kuala Lumpur... No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  3. To all the esteemed brothers and sisters.
    We are a Myanmar group in Malaysia; we have lived in Malaysia for a decade and always go to the temple (SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION) No: 19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia and we are very sad and sorry with the Temple Committee Members because they use monks as like animals, we are in the wrong notion of the Buddhist teachings or the rules of the Buddha. We came to this Temple to help the Monks and respected our religion.
    That the Temple (SAMNAK SAMBODHI) is a Chairman named Datuk YIP KUM FOOK (Chairman of MCA Gombak Division), our monks said and they invited our monks from Myanmar to take care of the Temple but without making any payment to our monks, they added and disrespected them of us Monks and at times he ordered his people to collect items such as paper, and so on. The chairman took the mineral water without informing any word to our monks. In our religion we believe we cannot take any Holy Place (Temple) all are the sins, if we took... this chairman of Temple is very badly like animals, he without knowledge in Buddhism at all….
    In the previous, our monks said the Committee Member always asked for money from him, when our monk gave RM20, 000.00 in cash in 2001 to the Chairman (Yip kum Fook), then the Committee was silent, the Committee then made trouble with one of our Sami named Ven. U Nandiya again and revoked our monk (Visa permit) permit to stay in Malaysia, then our monk (Sadayaw U Nandiya) went to Australia and our monk did not come to the Temple in the long run. Datuk Yip Kum Fook (Chairman of MCA Gombak division) gave a notebook computer to our monk for the protection of the amount of money, this is what our monk told;
    Many locals around the Temple said, now no more people come to this Temple because Committee Members are always making trouble or very arrogant and we heard from locals say: Yip Kum Fook (Chairman of MCA Gombak division) ordered his people to burn the Hindu Temple in Taman Daya, Kepong because he needed the place to make a furniture store business, this happened a few years ago. Everyone knows what is being done for the Hindu Temple in Taman Daya, Kepong. Kuala Lumpur, Malaysia.
    And we need to share all detail information about this YIP KUM FOOK & SAMNAK SAMBODHI to all Buddhist devotees in the world…. this YIP KUM FOOK will more suffer and he will vomit out in what he eats…KARMA...OK

    ReplyDelete
  4. Kami memaklumkan semua orang di Malaysia dan Indonesia untuk mengetahui tentang tabiat moral Yip Kum Fook, lelaki ini menipu ramai orang dan di mana-mana sahaja di Malaysia

    Sebagai contoh, dia berbohong kepada abang iparnya (Encik Low) tentang menjual beberapa hartanah tetapi Encik Yip ini mengambil semua wang, tidak memberi Encik Low satu sen, Encik Low perlu menangis mengenainya.

    Juga tentang Encik Lim, Yip Kum Fook menjual beberapa tanah kepada Encik Lim dan kedua-duanya bersetuju tentang penjual dan pembeli tetapi Yip membawa Lim untuk melihat tanah itu tetapi tiada tanah di sana, lepas Encik Lim melantik peguam untuk menyaman dan Yip mengembalikan semua Duit Encik Lim

    Baru-baru ini bersama En. Ten untuk mahkamah tentang pembinaan rumah syarikat, Yip Kum Fook sangat teruk dan sangat jahat

    Dan hari ini ramai yang tahu tentang Yip Kum Fook lakukan dan dia juga presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur...juga rakyat Indonesia juga perlu mengambil berat tentang Yip Kum Fook kerana menantunya adalah Indonesia (isteri Yip Juin Hann)

    berkongsi olih Ng(Ah Chong)

    ReplyDelete
  5. Orang yang baik hati dalam Dharma
    Saya ingin menggunakan bahasa ini untuk menyebarkan pengalaman pahit yang sebenarnya berlaku dalam Persatuan Penganut Buddha, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE
    Saya membenci presiden MCA Bahagian Gombak (Yip Kum Fook) dan Presiden Persatuan Paderi Buddha (Yip Kum Fook) kerana mereka menggunakan kaedah keji dan angkuh untuk memimpin sekumpulan orang dari tempat lain. memprovokasi dan memijak keramat Tanpa alasan munasabah untuk memanggil polis menahan seorang sami dan sami-sami lain sehingga dia dihina oleh penganut Buddha.
    Saya dengan ini bertanya, apakah dosa berat yang dilakukan oleh Peguam Yip Kum Fook sehingga Encik Yip Kum Fook ini, melalui peguam atau penjenayah, memanggil polis untuk memenjarakan rahib seperti beliau?
    Saya dating dari Pulau Pinang Saya berehat sementara di Persatuan Buddha(Samnak suriyo) untuk Persekutuan untuk belajar dan mempelajari amalan Dharma semasa di kuil, saya tidak tahan dengan tingkah laku peguam Yip Kum Fook. Sikap anda yang tidak sopan, angkuh, buruk dan sempurna terhadap kepala biara kuil.
    Kerana saya bercakap beberapa perkataan tentang kelakuan awak dengan awak. Jadi anda menggunakan kaedah yang kotor. Ini adalah untuk mencederakan sami-sami. Ia tidak boleh diterima dan contoh yang sangat buruk.
    untuk pengetua Jika pelajarnya dan pelajarnya melakukan kesalahan Polis terpaksa berjumpa dengan pengetua. cuba fahami keadaan sebenar sebelum pihak polis mengambil sebarang tindakan. Ini adalah amalan biasa.
    Malangnya, peguam Yip Kum Fook yang sendiri merupakan seorang peguam memilih untuk berbuat demikian.
    Jika tidak, dia tidak mengikut ajaran agama Buddha dan tidak menghormati semangat agama Buddha semata-mata untuk menunjukkan bahawa dia adalah Presiden Bahagian Sukarelawan Gombak yang berkuasa dan Presiden Persatuan Buddha atau SAMNAK SURIYO BUDDHIST TEMPLE. Dia menyeru polis untuk menahan sami itu untuk mengetahui motifnya.
    Amat bertuah kerana hakikat bahawa agama adalah perkara yang sensitif. Malah polis Melayu memahami dan menghormati agama, budaya dan adat resam masyarakat lain sehingga tidak tergesa-gesa untuk mengambil tindakan. Jika tidak, akibatnya akan menjadi bencana.
    Saya boleh faham mengapa peguam Yip Kum Fook marah dan terbakar(TERPANAS). Sebab utama adalah seperti berikut. Abbot Persatuan Buddha. Dia menjadi abbot selama 20 tahun. Beliau adalah seorang arkitek dan memainkan peranan penting dalam mengumpul dana untuk orang ramai membina kuil.
    Abbas panik apabila mendapati lelaki baru sepertinya, Yip Kum Fook, seorang peguam; Pengerusi MCA Gombak tidak terlibat dalam perbincangan itu. Ucapannya dihiasi indah dengan kemanusiaan, budi pekerti dan akhlak.
    tetapi dalam praktiknya Dia cenderung untuk menyamakan golongan terpinggir dan menghalau mereka yang bertentang mata dengannya. Lembaga kuil bukannya kebanyakan saudara-maranya. Lebih-lebih lagi, dana kuil tidak diuruskan secara telus. Akhirnya, motif sebenar beliau adalah untuk menjadikan tanah suci dan murni menjadi batu nisan politik dan asas politik. dan dari tempat ibadat sebagai harta persendirian
    Abbas sangat menyedari apa yang telah berlaku. tetapi demi menjaga kesihatan semua kuil Dia memberi nasihat niat baik peguam Yip Kum Fook. Tetapi nasihat itu tidak diterima dengan baik. Ini menyebabkan peguam Yib Khum Fook tidak berpuas hati. gelisah dan melarikan diri seperti orang gila dan bukannya mendengar nasihat Sebaliknya, dia menggunakan setiap peluang untuk mencipta masalah dan menganiaya abbas dan sami agar tidak tinggal dan meninggalkan kuil lagi.
    Peguam Yip Kum Fook dan pengerusi MCA Gombak, dengan reka bentuk penjahat yang jelas dan gaya licik diketahui semua orang... Kata-kata manis anda boleh menipu dan menipu sesetengah orang pada masa-masa tertentu. Tetapi anda tidak boleh melakukannya sepanjang masa. Nasib agama Buddha pasti akan berlaku.
    Akhir sekali, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberkati anda. Minta peguam Yip Kum Fook bangun dan buka mata dengan kebenaran. Bertaubatlah sebelum terlambat, berbuat baik, menjauhi kemungkaran.
    Dhamma anda
    Ven. Phra Piyathammo

    ReplyDelete
  6. Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

    Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

    Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

    Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

    Oleh KOK MENG, KEPONG
    Sharing by NG SWEE HUAT, KEPONG

    ReplyDelete
  7. Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

    Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

    Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang wataknya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang, dimana - mana dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

    Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

    Oleh KOK MENG, KEPONG
    Translated by Dr Chew

    ReplyDelete
  8. Please share and forward to all friends

    We would like to inform everyone about YIP KUM FOOK, president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK has never embarrassed people about him always lying, cheating, insulting Buddhist teachings, etc.

    Recently a lot of people are talking about his character, before this he was a truck driver who sends furniture everywhere, then he studied law courses at some universities but we don’t know he studied courses or not because he doesn’t know law, he deceives people. everywhere. and how lawyers can deceive people without fear of the law

    Hope everyone should care about this name YIP KUM FOOK (LAWYER OR MCA GOMBAK CHAIRMAN AND PRESIDENT OF SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE), also needs to be shared and forwarded to all. If you make a mistake, you will lose everything, this man or YIP KUM FOOK is very dangerous and his son (YIP JIUN HANN) is also the most dangerous.

    By KOK MENG, KEPONG
    Translated by Dr. Chew

    ReplyDelete
  9. YIP KUM FOOK (MCA Gombak) destroyed the Sangha in Malaysia from the early 2000s to today but he will suffer until he goes from this life or the next life depending on his karma according to Buddhist teachings, he could not run it in previous times.

    YIP KUM FOOK and his teams (2 police) came to Temple to force Sanghas out of the Temple, this is a rebel and insulted Buddhist teaching or insulted Buddha's place (Holy place) "YIP KUM FOOK WILL FALL IN HELL AS SOON AS POSSIBLE"

    Whoever commits that karma will reciprocate. Buddha taught people to be good people to abstain from all evil and evil deeds by doing good deeds and good deeds not to encroach on the animal world and fellow humans don't give a damn

    Please share with everyone to know about big karma Buddhist teaching, this YIP KUM FOOK of president SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, at Taman Desa Jaya, Kepong. Kuala Lumpur

    Shared by Tony Yap & Robert
    Buddhist Maha Vihara, 123, Jalan Berhala, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

    ReplyDelete