Wednesday 21 May 2014

P.076 - Mah nafi berangan jadi Senator cara mudah

Lokasi : Pasar Besar, Teluk Intan, Perak

Acara : Calon BN singgah pasar bertemu wakil media

Tarikh : 20/5/2014


Dalam ceramah DAP, mereka telah memainkan reverse-psychology dengan memberi gambaran bahawa pengundi Teluk Intan akan mendapat best-deal dengan kemenangan kepada Dyana Sofya. 

Ini kerana Mah Siew Keong sebagai President Gerakan akan tetap dilantik sebagai Senator dan Menteri dalam Kabinet kerajaan walaupun tewas dalam pilihanraya kecil ini. Masyarakat Cina masih tetap mempunyai wakil berbangsa Cina dalam kerajaan. (Pandangan ini derikan kepada saya oleh seorang Cina yang memakai baju DAP ketika ceramah)


1
 2
 3  Begini cara ikatan janji dari penyokong kuat calon BN yang tak dapat
keluar mengundi pada PRU13 yang lalu. 
 4  This is one sure vote for Mah Siew Keong. Hope she doesn't falls ill on polling day


3 comments:

  1. tanya dlm bahasa inggeris, jwb dlm bahasa malaysia. perghhhh.. melayu pun malu maaa..

    ReplyDelete
  2. pukimak malaysiakini nak perangkap Mah.. selamba saja Mah jawab .. best lah Mah Siew Keong.. BN pasti menang dengan izinNya..

    ReplyDelete
  3. Sesiapa yang menghina Bhikkhu Buddha dan Dhamma, dia sendiri dihina kerana Bhikkhu Buddha dan Dhamma kekal di tempat yang paling tinggi walaupun penghinaan dinyatakan dalam apa jua bentuk.

    Sebagai penganut agama Buddha, kita hanya mampu berdoa dan berusaha untuk menjadi penganut Buddha sehingga akhir hayat. Kerana Dhamma boleh membalikkan hati kita. Ya Dhamma, lindungi hati kami untuk kekal dengan agama Buddha, moga saya sempat bertaubat

    YIP KUM FOOK sangat menghina dan marah kepada Sami Buddha kerana dia menganggap Sami Buddha akan mengambilnya sebagai presiden kuil, YIP KUM FOOK ini sangat kotor dan sombong, dia ingat kuil sebagai tempat MCAnya.

    “Janganlah biarkan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisi-Mu kerana sesungguhnya”

    YIP KUM FOOK (MCA Gombak) menghina dan memberontak kepada Sami Buddha di KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, dia menggunakan polis untuk menghalau sami Buddha itu

    KUIL SRI MAHA MARIAMMAN KEPONG

    ReplyDelete