Wednesday, 28 May 2014

P.076 - Orang muda naik gian dengan calon DAP ?

Lokasi : Pasar malam, Kg Bahagia, Teluk Intan, Perak

Acara : Walkabout calon DAP

Tarikh : 27/5/2014


 Kumpulan budak-budak Giat Mara ini pengundi Teluk Intan ke? Kalau ya beruntunglah calon DAP .  Saja nak eksyen untuk tatapan Pak Menteri... :)

1
 2
 3
4  Panglima perang UMNO / BN pun berada ditempat yang sama... tapi dia tak lah menganggu rombongan calon DAP... dia ni jenis Pencinta Wanita... :)


21 comments:

  1. Tahniah Anak Muda ... Anda hebat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. berkempen di Teluk Intan Ika ?

      Delete
    2. hebat menipu.. hebat meroyan.. hebat mentoyol..

      Delete
  2. calon DAPigs yg kuat menipu, bodoh & perasan.. kah kah kah kiok!

    ReplyDelete
  3. Dyana dianggap sebagai celebrity,Melayu suka celebrity sebab sudah di latih oleh Astro dan TV 3 memelih celebrity,sekarangnya bukan setakat penyayin,pelakun dan pelawak,pendakwah pun sudah mengalami keadaan yg sama.Jadi piliharay pun sama lah juga,mereka akan memelih celebrity.Lihat saja apa yg terjadi di PRK Kajang,undi Melayu meningkat utk Wan Azizah,keran mereka menganggap Wan Azizah dan anaknya Nurul Izah adalah celebrity,possing sakan bergambar bila jumpa Wan Azizah dan Nurul Izah,negara tergadai merka tak kesah.Melayu oh Melayu.

    ReplyDelete
  4. Adooiii...mcm tak pernah nengok pompuan laaaa...apasal laaa kemaruk sgt melayu kita nie dgn si dyana tembam...hangpa tak tau kaa DAP cuma nak korang buta mata hati kejap utk jadikan hangpa keldai..?

    ReplyDelete
  5. Pasni dyana tembam akan jadi MP termuda...pastu mula la songlap sana sini...jadi kaya mcm KJ pada umur yg muda belia...mcm mak dia yg dah setelkan kontrak balak pon masa zaman muda2 gak...korang yg dok puja2 si dyana nie dapat asap je laaa...kakakakaka...apa laaa bodoh2 org melayu skrg nie...SKRG PUNYA POLITICIAN MUDA CUMA NAK CARI MAKAN JE OOOI...BUKAN NAK BELA KORANG! Anak muda hebat menda kalau camtu...ceh!

    ReplyDelete
  6. kita nak memilih yang boleh berkhidmat untuk rakyat, bukannya yang hanya pandai berposing untuk rakyat. Kalau di tanya apa perancangannya utuk rakyat... aku pasti minah ni mesti blur nak jawab, alih2 serahkan pada pucuk pimpinan DAP je... kalau harap nak glamour je lebih baik tak payah bertanding... masuk AF je la.

    ReplyDelete
  7. BEBUDAK GIAT MARA...APA DAH JADI...MARA OH MARAAAAA

    ReplyDelete
  8. budak giat mara tu mana sedar ...kalo dap menang perak berkubur la pusat giat mara

    ReplyDelete
  9. calon BN kuat menipu... musti kalah punya

    ReplyDelete
  10. Saudara dan saudari yang mencintai Dharma
    Biar saya ceritakan sejarah tentang SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR. Kali terakhir kami menjadi ahli kuil tetapi kini kami berjauhan kerana kini Ahli Jawatankuasa amat berbangga dengan aktiviti dan tugas kuil.
    Sebaliknya, presiden kuil sekarang ialah YIP KUM FOOK dan anaknya YIP JIUN HANN. Anaknya selalu berkata kepada para penganut: KUIL INI ADALAH KUIL BAPA SAYA. Atau ayah saya punnya harta …kami semua diam, kerana Kami tahu kuil ini dari mana asalnya...
    Kini AHLI JAWATANKUASA kuil adalah satu-satunya kumpulan mereka sahaja. Orang lain tidak boleh menyertai sebagai ahli dan menggunakan sami Myanmar hanya untuk perkhidmatan dan berkat. Hanya sami Myanmar sahaja yang sangat fikiran cerdik (Semua sami dari Myanmar berpangkat DR atau PH. D), tetapi penganut di sini sangat keliru kerana penganut Buddha di sini tidak pernah mendengar nama itu (gelaran).
    Jika kita faham ajaran Buddha yang mencipta KARMA BURUK. akan menerima apa yang telah dilakukan
    oleh Jawatankuasa sebelumnya
    Samnak Sambodhi, Desa Jaya, Kepong, KL

    ReplyDelete
  11. Please share to all Malaysian MCA Members,

    Some MCA leaders such as YIP KUM FOOK (lawyer, MCA Gombak) and Yip Jiun Hann (MCA Gombak youth) are immoral and their names are very bad in Selangor. Especially in Kepong, Selayang, Rawang and other places, such as eating money SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, damaging other people's families …… ..behaving so badly.
    They are trying to tell us to support Donald lim Siang Chai, if this group wins in the MCA party, I am sure the MCA party will sink forever in Malaysia
    Don't fall into the trap, support Dr. Wee Ka Siong
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete
  12. Please share and forward to all friends

    We would like to inform everyone about YIP KUM FOOK, president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK has never embarrassed people about him always lying, cheating, insulting Buddhist teachings, etc.

    Recently, many people talked about his character, before this he was a truck driver who sent furniture everywhere, then he studied law courses at several universities but we did not know he study courses or not because he did not know the law, he cheated people everywhere. and how lawyers can deceive people without fear of the law

    Hope everyone should care about this name YIP KUM FOOK (LAWYER OR MCA GOMBAK CHAIRMAN AND PRESIDENT OF SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE), also need to share and forward to all. If you make a mistake, you will lose everything, this man or YIP KUM FOOK is very dangerous and his son (YIP JIUN HANN) is also the most dangerous.

    By KOK MENG, KEPONG



    Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

    Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

    Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

    Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

    Oleh KOK MENG, KEPONG

    ReplyDelete
  13. Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

    Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

    Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

    Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

    Oleh KOK MENG, KEPONG

    ReplyDelete
  14. Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

    Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

    Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang wataknya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang, dimana - mana dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

    Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

    Oleh KOK MENG, KEPONG
    Translated by Dr Chew

    ReplyDelete
  15. PLEASE ALL MCA MEMBERS FAR FROM YIP KUM FOOK!
    请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    This Datuk is very bad like a dog; everyone has to send any message to the King(Agong) because it is a shame for the whole of Malaysia to be called Datuk
    By Ng Swee Huat, Kepong

    ReplyDelete
  16. To all Malaysians respected,

    Respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR and LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR (YIP JIUN HANN & ASSOCIATES)
    We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot

    They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note

    Thank you,
    Samnak sambodhi committees
    we send this message because of many people in the liar and interception at Kepong ... Please people precautions to them

    Forwarded By Mr. Lai, Jie Bao Casket

    ReplyDelete
  17. Myanmar devotees say about the committee members of SAMNAK SAMBODHI (YIP KUM FOOK as president) are very stupid and have no Buddhist teachings at all, because they do not know how to manage the Temple

    The temple committee is waiting for donations from the devotees only, they don't know anything, the Myanmar devotees also said and were very sad when it happened like in a Buddhist temple, added that we monks lived there like cows because last time we were a monk (VEN. U NANDIYA) living there, the president YIP KUM FOOK took his donation of about RM20,000.00

    Myanmar devotees said about the committees in front of our monks, looked like a kind person and they were some very good committees but behind the ghost idea, we monks were very scared but we monks came to Malaysia for training only, our monks don’t care what the committees did.

    We are Malaysians and we know about YIP KUM FOOK well because this YIP KUM FOOK is a big ghost in Malaysia, this YIP KUM FOOK can do everything to get money, he is not shy and does not listen to people’s gossip, but one day he will taste what he ate

    If anyone likes to know and understand about YIP KUM FOOK, please go research on GOOGLE, thank you very much

    Sharing by Ong, Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  18. The committee of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, the committee (YIP KUM FOOK) is red-eyed and jealous when they saw the monks have money, they planned to take money from the monks, who lived there would suffer and be dissatisfied. This is true at the Taman Desa Jaya Buddhist Temple

    their temple committee members have felt nothing, so many people complain about the internet, they also like to know nothing, you must know Buddhists not only in Taman Desa Jaya and Buddhists all over the world have believed and practiced Buddha Dhamma, Our Buddha is not enforcing you to believe his teaching understand!

    Don’t destroy the Dhamma and destroy the Sangha in Buddhism because we know you all are not interested in Buddhist teachings, you destroy the Sangha and you are not a Buddhist practice, you have to raise money from people’s donations only

    Who are kicked monks out from Temple or who related kicked monks, that people will heavy karma in their life in this life and next life, also your family generation life unstable in forever. If you are going somewhere, the others will kick you out from society, this is results of karma

    We know this YIP KUM FOOK well and we are known YIP KUM FOOK from him is a furniture shop business and truck driver to deliver furniture in Desa Jaya, Kepong, run an MCA party in Taman Daya, Kepong but you are in business, we are proud to be happy with you but not interfering with any religion

    We are writing this message over the internet because we want to warn you not to commit crimes against Buddhists (Sangha) anymore, you are the Datuk, the law, the president of any society, we don’t care, thank you very much.

    Sharing by people in Taman Desa Jaya, Kepong and we are love Buddhist teaching

    ReplyDelete