Friday 2 May 2014

Wakil Cina DAP tak bantah GST ke ?

Lokasi : Sekitar Dataran Merdeka, Kuala Lumpur

Acara : Perhimpunan Bantah GST

Tarikh : 1/5/2014



Hanya Sivakumar mewakili DAP berucap atas lori satu tan di depan Bangunan Sultan Abdul Samad... mana pergi semua kepimpinan kanan DAP ?


1  Satu pujian kepada Unit Amal kerana telah berjaya mengawal orang ramai dengan keanggotaan yang mencukupi… daripada taklimat akhir dikatakan 1,500 anggota Unit Amal seluruh Malaysia dikerahkan turun.
 2  Sejak dua tiga kali perhimpunan dan demonstrasi jalanan kebelakangan ini, India ini masih lagi menunjukkan sikap kurang ajar yang melampau… Mungkin sekali lagi perhimpunan dia perlu diajar 'makan' selipar yang dia pegang itu.. its too much..
 3
 4  Apa kanak-kanak ini buat di perhimpunan sebegini? Tak boleh ke mak bapak mereka tinggal kan mereka dengan pengasuh sebagaimana hari-hari kerja lain ?
 5
 6
 7  Satu keluarga berpesta
 8  Siapa kah Cina yang pandai berpantun ini sebelum dia mengalami sakit jiwa ?
 9
 10

11
 12  Message yang mengelirukan
 13  Jumlah Polis yang minima berkawal… just in case
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20  Khalid Samad (PAS)
 21  Mahfuz Omar (PAS)
22  Wan Azizah (PKR)
 23
 24
 25  Azmin Ali (PKR)
 26  Salahuddin Ayob (PAS)
 27  
 28  Shamsul Iskandar (PKR)
 29  Mat Sabu (PAS)
 30
 31  Nurul Izzah (PKR)
 32
 33
 34
 35
 36  V.Sivakumar (DAP)
 37  Wakil media diusik 
 38  
 39
 40  Hanapiah dengan anak
 41  Saifuddin Nasution (PKR)
 42
 43
 44
45
 46  S.Ambigah  (BERSIH) 
 47  Dr.Dzulkefly Ahmad (PAS)
 48  Wakil Lynas
 49  Tian Chua (PKR)
 50  Anwar Ibrahim (PKR)
 51
 52
 53
 54
 55
56
 57
 58  Cubaan merempuh barisan wakil media
 59
 60
 61
 62  Makian dan provokasi terhadap wakil media
 63
 64
 65
 66
 67
 68  Satu lagi pujian… kebersihan dijaga rapi kali ini..


10 comments:

  1. Bro, kesian kat budak tak cukup vitamin dalam gambar 27 tu. Nama dia, bro tak letak langsung ke?? Langsung tak ternama rupenye budak tak cukup vitamin tu... tapi mamat tu rasa dialah hero satu malaya ni... mungkin tersalah zaman kot... haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha no 27 - Adam Adli mewakili mahasiswa dan anak muda...

      Delete
  2. sudah..sudah la bang nong.. Bertaubatla sebelum nyawa sampai ke halkum. Bang nuar pi jual sayur pun lagi baik dari susahkan rakyat majority.

    ReplyDelete
  3. Peniaga (majoriti bukan melayu) faham,GST banyak bagi untung kat bisnes mereka. Boleh refund dsb.Yang penting mereka tak berdengki sebab semua bisnes yang sama dengan mereka kena daftar gst. Cukai la ni,ada yang berjaya "sembunyikan diri" dari kastam. Ndak pula yang pakai konsultan. Tapi biasalah puak tu,saja provoke melayu supaya gaduh dengan kerajaan yang majoriti melayu. Clap! Clap! Clap!

    ReplyDelete
  4. SI BODOH SI BODOH ITU LEBIH RELA KLUARKAN 15 KE 16% CUKAI DARIPADA MENERIMA PENURUNAN /PENGURANGAN CUKAI KEPADA 6%...
    SECARA MATEMATIK KITA TELAH NAMPAK KEUNTUNGAN YANG DI PEROLEHI PENGGUNA....
    KENAPA NAK KAYAKAN LAGI YANG KAYA DENGAN CUKAI 16%...
    BOLOH PUNYA OLANG....

    ReplyDelete
  5. Bro siapa pompuan dalam pic 66 ?. Cam mak hayam je lagak dia dalam video2 yang dah ada kat internet.


    Atan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry saya tak kenal dia dan ini kali pertama nampak dia dalam demonstrasi.

      Delete
  6. YANG KT DLM PIC#66 TU MAKHLUK DARI PLANET MANA PULAKKKK...KIHKIHKIH...DAH TAK ADA GAYA MACAM MANUSIA..HAHAHAHAHA...PUIIIIIIIII...!!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

    Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

    Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

    Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

    Oleh KOK MENG, KEPONG

    ReplyDelete
  8. Anonymous said...
    di Malaysia amat memalukan kerana banyak jawatankuasa Kuil Buddha atau persatuan tidak memahami ajaran Buddha(Dhamma) dan juga tidak mengamalkan peraturan Buddha seperti mana-mana ajaran, mereka hanya menjadi jawatankuasa dan menjemput paderi asing untuk menjaga kuil sahaja

    contohnya, kuil Buddha SAMNAK SAMBODHI di Taman Desa Jaya, kepong, jawatankuasa di sana menggunakan sami Myanmar untuk menjaga, semua sami Myanmar datang ada gelaran Doktor tetapi satu perkataan juga tidak boleh bercakap dalam bahasa Inggeris. Juga, jawatankuasa sangat teruk kerana apabila mereka tidak menyukai mana-mana sami, mereka boleh mengeluarkan serta-merta

    SAMNAK SAMBODHI adalah presiden YIP KUM FOOK, ini juga sangat memalukan kerana bermain politik di kuil dan menjadikan kuil sentiasa menjadi masalah, menjadikan Buddha rendah standard, dulu YIP KUM FOOK menipu Rm20,000.00 dari sami Myanmar (Ven. U Nandiya)

    ya, jawatankuasa ini tidak malu dan takut berdosa kerana mereka menganggap kuil ini adalah jawatankuasa tertinggi daripada Sangha, KAMI tahu kuil ini daripada pengasas Sangha di Taman Ehsan dan Jalan 5 Taman Desa Jaya (berdekatan stesen Minyak BP), Kepong

    perkongsian kisah realiti oleh Ah Keong, jinjang utara
    sharing by Thai Buddhist Chetawan Temple(PJ)

    ReplyDelete