Friday 23 May 2014

P.076 - Calon DAP sangka UITM hanya untuk anak orang UMNO ?

Lokasi : Bilek gerakan DAP, Pekan Baru, Teluk Intan

Acara : Sidang media harian DAP

Tarikh :21/5/2014



Ini kenyataan calon DAP yang disiarkan dalam roketkini.com

"Sewaktu belajar di UiTM, saya menyedari bahawa anak-anak pemimpin UMNO yang kaya mendapat tempat di UiTM.
“Walhal mereka yang lebih miskin namun berkelayakan tetapi tidak mempunyai pertalian dengan UMNO tidak mendapat tempat,” ujar Dyana dalam satu kenyataan."
VC UITM pula telah mengeluarkan kenyataan balas menyatakan bahawa UITM bukan hanya terbuka kepada anak orang UMNO dan golongan mewah tetapi kemasukan adalah berdasarkan kepada meritrokasi.

MJ : Saya bersetuju dengan jawapan VC UITM...keluarga saya tak kaya dan saya dan anak-anak saya bukan ahli UMNO dari dahulu hingga kini tetapi kami sekeluarga adalah produk UITM.

Nampak gaya nya Dyana telah memberi fakta yang salah kepada DAP dan kepada rakyat Malaysia keseluruhan nya dan memberi gambaran yang negatif terhadap UITM, UMNO dan orang Melayu.




7 comments:

  1. Agaknya Kit Siang banyak bagi dia minum beer kot ...

    ReplyDelete
  2. Aku tak kaya. Aku bukan UMNO. Anak aku mengaji Architecture di UiTM. Seorang lagi pernah buat asasi law di UiTM. Duh.......!

    ReplyDelete
  3. Muka lawa tapi sayang jadi alat cina.Susah2 sangat meh jadi no 2 aku,biar aku tarbiahkan cukup2

    ReplyDelete
  4. bodoh. itu sahaja komen aku pada perempuan tak sedar diri ni.

    ReplyDelete
  5. Habis tu Kadazan, Dusun, Dayak, tak layak masuk UiTM ke?..sebab diorang bukan ahli UMNO? bodoh tul Dyana..UiTM untuk kaum BUMIPUTRA..napa di tak enroll kat UTAR atau Kolej Tunku Abd Rahman..sebab mak dia orang UMNO jadi kenapa masuk UiTM..

    ReplyDelete
  6. kes nyaya le pompuan ni....

    ReplyDelete
  7. bagi jawapan ikut dan je. mimik muka & bahasa badan yang sgt tidak meyakinkan bila dia beri jawapan. bg mpression "macam mana aku nak belit jawapan ni"

    ReplyDelete